Marjánka Kociánová + Poly, Justýnka, Aida, Lara, Ari, Rony

18.10.2015 08:42

MISTR ČR sheltií "M" 2015, VICEMISTR ČR sheltií "M" 2014, II. VICEMISTR ČR sheltií "M" 2017, VICEMISTR ČR dětí "M" 2014, II. VICEMISTR ČR mládeže ve družstvech "M" 2015 

 

Splněné zkoušky (s různými psy): ZOP, SA1, SA2, MA1, MA2, MA3, LA1, LA2, MD1, F1, DwD 1

 

Na výstavách našim psům patří mnoho titulů, mezi nejvýznamnější patří Evropský vítěz 2014 (Apollón), 3x BIS (Apollón, Lara), mnohokrát BOB (Apollón, Lara, Justýnka, Aris, Meron), mnohokrát CACIB (Apollón, Aida, Lara), Junior šampion ČR (Apollón, Justýna, Lara, Aida, Arísek) Šampion ČR (Apollón, Aida, Lara), Grand šampion ČR (Apollón), Šampion ČMKU (Apollón), Veterán šampion (Apollón) a mnoho dalších 

 

Ke kynologii jsem "přičuchla" v roce 2007, kdy k nám přišel náš první krašský pastevecký pes Apollón Od Studené chodby "Poly". Začali jsme se účastnit výstav, mamka se stala členkou Sarplaninac klubu a tím pro mne začal pejskařský život. Po nedlouhé době jsem i já chtěla svého pejska, protože Apollón tehdy vážil víc než já a z malého dítěte měl srandu. 
No a v zimě 2008/2009 jsme si pořídili šeltii Just Remember Ze Skalní vyhlídky "Justýnku."  Prokousávala jsem se s ní začátky agility, výstav, dogdancingu a zkrátka všeho. Nic mi nedala zadarmo, běhat se jí nechtělo a trvalo nám tři roky, než jsme se vydaly na naše první oficiální závody. V dnešní době je z ní ale naprosto pohodová psí dáma, která za kus žvance cvičí s každým a drbání od kohokoliv bere za příjemný zážitek. A já jsem na to ohromně pyšná. Nyní občasně soutěžíme v kategorii SA2. 
Náš první vrh štěňat "A" Bonsai She-Kra se narodil Justýnce v roce 2011 a nechali jsme si z něj fenku Aidu. Ta je pravým opakem své maminky, rychlá, praštěná. Přestože ani tady nemám nic zadarmo, spoustu věcí jsem Aidě zkazila, nyní závodíme v kategorii MA3 a výše vypsané úspěchy mluví za vše. 
Aby toho nebylo málo, v roce 2014 jsme si až ze Slovinska přivezli fenku kraškého pasteveckého psa Linu Silber "Laru." I s ní jezdím po výstavách, cvičím agility, dogdanincing a dalších. A především se snažím všem ukázat, že i s krašákem to jde. A jde! Lara má složenou dogdancingovou zkoušku DwD 1, agilitní zkoušku LA1 a za sebou i oficiální závody v agility i dogdancingu. V DD se též v roce 2015 kvalifikovala na MČR. 
Přestože by se někomu mohlo zdát, že mám psů až až, letos jsme si z našeho prvního vrhu krašáků "A" (otec: Apollón Od Studené chodby, matka: Lina Silber) nechali dvě štěňátka - mého pejska Aragorna Bonsai She-Kra a mamčinu Aroniu Laru Bonsai She-Kra. Arísek má za sebou první výstavu s oceněním VN1 a spoustu akcí, kde se v roli doprovodu skvěle socializoval. I Ronča se poctivě socializuje a třeba si někdy zaběhají či zatančí i proti sobě :-).

No a po těch letech, kdy byl můj sen s Justýnkou překonat pět překážek v kuse se ledacos změnilo a momentálně v Kutné Hoře zastávám pozici výcvikářky agility. Nejsem zastáncem trestů při agility a snažím se především všem ukázat, že agility je zábava a že by se na to nemělo zapomínat. Své zkušenosti jsem získala nejen díky bohaté smečce vlastních psů, ale také díky možnosti spolupráce s chovatelskou stanicí šarplaninců Sharislands, měla jsem možnost cvičit základní poslušnost, vystavování, agility a triky některé z jejich psů. V mých začátcích mi nejvíce pomohla moje maminka, sama pejskařka a zasvětila mě nejn do základů sportovní a exteriérové kynologie. Následně jsem byla vedena několika chovateli šarplaninců. V agility jsem vystřídala mnoho trenérů, z nich za zmínku jistě stojí Markéta Lavická, která se mnou prošla našimi prvními krůčky, především mě ale ovlivnila Míša Hobzová, u které trénuji pravidelně už víc než pět let a která nás dovedla až tam, kde jsme teď. Krom toho jsem také absolvovala intenzivní tréninky a soustředění s Janou Zemkovou, Martinou Konečnou, Marcelou Hejdukovou, Irenou Kochovou, Terezou Frumarovou, Helou Potfajovou a Markétou Adam. Snažím se nikoho jen tupě nenásledovat, ale vzít si od každého to nejlepší a doufám, že se mi to daří.  

Více o nás ZDE

Autorem fotek je Jitka Kynclová a Kristýna Uhrová